2017 juni Frankrijk staat onderaan deze pagina.

2017 aug - sept Frankrijk.

zaterdag 26 augustus vertrekken we naar Zuid-Frankrijk, via Luxemburg stoppen we in Tournus voor een 1ste overnachting. We maken een makkelijke warme hap met een broodje erbij en nemen het er even van. Achter ons staat een leuke zelfbouw combinatie, vooral de aanhangwagen zit verrassend mooi gevuld met motoren.

Zondag 27 aug. de snelweg op en door Lyon heen naar de Gard camping L'Arche in de Anduze.  Een fraai gelegen camping aan een riviertje, wel een beetje warm (34gr) zodat we niet van de camper vandaan komen.

Maandag 28 aug. alweer een warme dag (36gr) maar we gaan toch op de fiets naar Anduze, beetje cultuur snuiven en wat boodschappen doen. De laatste fietstocht hier want het is een gevaarlijk drukke weg.

Dinsdag 29 aug, nog een dagje luieren, lezen, puzzelen enz. Morgen gaan we weer op pad.

Woensdag 30 aug. zus is jarig dus eerst een appje versturen. We gaan naar Vallebreque maar eerst gaan we naar het bamboe bos (Anduze, zeer de moeite waard) en de Pont du Gard welke al enkele jaren op het verlanglijstje staat. Een imposante middeleeuwse stenen gewelven brug die zowel binnen als buiten te bezichtigen is. Er is ook een nieuw museum bij gebouwd welke de geschiedenis van de brug weergeeft.

Donderdag 31 aug.

Camping Lou Vincen - Vallabrègues

ligt bijna aan de Rhône is bijna leeg, stikt er van de zwerfkatten en het toiletgebouw stinkt en is oud en versleten. De nieuwe beheersters (2016) doen er alles aan om er iets van te maken maar de tijd zal het leren of er tijd genoeg is. Het dorpje heeft wel wat, oud, smalle straatjes, supermarktje, warme bakker, dorpsplein, fietsroutes. www.campinglouvincen.fr

Vrijdag 01 sept. vandaag gaan we noordwaarts en de planning is weer Tournus, we staan daar vaak voor een overnachting maar Tournus zelf hebben we nooit bezocht dus bij deze een nachtje extra.

Zondag 03 sept. via Bescanson ri Colmar-Elzas, uiteindelijk belanden we op camping Riquewihr, mooi gelegen tussen de druivenvelden. Mooie wandelpaden, veel kleine dorpjes rondom. Riquewihr zelf is een zeer toeristisch plaatsje, met het treintje zien we de omgeving en er is Nederlandse informatie via de koptelefoon. De streek is bekend door de vele ooievaars die hier vertoeven en dat zie je ook op de daken en in de winkels.

Dinsdag 05 sept. Molsheim, municipal Molsheim. Camping ligt wel een beetje druk aan de rotonde maar ja het is nu eenmaal een stadscamping. Molsheim intressant om te bezoeken, neem een Nederlandstalig folder/plattegrond mee en wandel. Meneer Bugatti komt hier vandaan en er is dan ook een museum van deze autofabrikant.

Donderdag 07 sept. via Metz-Luxemburg (Diesel 0,96€) gaan we voor de laatste overnachting naar Neufchateau camping Spineuse, frisgroen gelegen in heuvelachting terrein, mooi wandelgebied, mooie plaats. We gaan zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.

********************************************************7

2017 juni Frankrijk, Zeeuws-Vlaanderen.

zaterdag 17 juni, reisdoel Middellandse zee Marseillan-Plage. Route: Scherpenisse, Brussel, Mons, Cambrai, Reims, Troyes, Dijon, Beaune en op camping Tournus doen we de eerste overnachting. De camping staat in no time bomvol.

Zondag 18 juni, Lyon rijden we dwars doorheen zonder enig oponthoud. Via Valence, Montelimar, Orange, Nimes, Montpellier belanden we op bestemming. Door een drukke winkelstraat komen we bij camping Creole, er is aan de ingang nog een wacht plaatsje vrij. Misschien komt er morgen een plaats op de camping vrij? Creole is gelegen midden in een druk toeristisch buurtje, rondom bebouwing 4 etages hoog. We wandelen een beetje rond van winkeltje naar winkeltje kopen een pet voor de zon, een grote Magnum, en wandelen verder over de boulevard. De nacht is opvallend rustig.

Maandag 19 juni, er is een plaatsje vrij op de camping maar gezien de ligging en hoe de plaatsen ingedeeld zijn hadden we al besloten hier niet op in te gaan. We gaan verder zoeken richting het zuiden en na een uurtje rond gezworven te hebben op een mega camping rijden we toch maar door naar Portiragnes-Plage camping Les Sablon, dit wordt dan de 3de keer maar het is dan ook een super locatie. We hebben fantastisch strandweer en maken nog een fietstochtje langs het canal du midi en blijven onderweg wat hangen bij de sluisjes.

Zondag 25 juni, na een heel mooie week vertrekken we weer noordwaarts, we gaan naar de Creuze, camping Dun le Palestel, een jong Nederlands stel heeft daar afgelopen december 2016 een kleine camping opgekocht waar nog heel veel aan moest gebeuren. Via Facebook volgen we hun al een tijdje en we zijn nieuwsgierig hoever ze al zijn. Ze hadden zelf nog niet verwacht dat er al kampeerders in het eerste seizoen zouden komen maar Facebook heeft zijn werk goed gedaan.

We blijven nu maar 1 nachtje en komen zeker nog eens terug voor een wat langer verblijf.

Maandag 26 juni, vandaag gaan we naar Normandie, Port Bessin, camping Portland. Onze oudste zoon/dochter zitten daar in de buurt in een appartement en we gaan daar op visite en een dagje cultuur snuiven. De camping blijkt op loopafstand van hun appartement te liggen, wel zo gemakkelijk. We dineren aan de haven in Port Bessin en ook daar smaken de mossels uitstekend.

Dinsdag 27 juni, we gaan naar Ste Mere Eglise om te kijken of de parachutist nog steeds aan de klokkentoren hangt. Hiervandaan rijden we naar de vuurtoren van Gatteville, 76mtr hoog en 375 treden verder genieten we van een fantastisch uitzicht over land en zee. We sluiten de dag af in het restaurant op camping Portland.

Woensdag 28 juni, vandaag is de planning Neufchatel en Bray, een plaatsje aan de A28 net voor de splitsing met de A29. Net ver genoeg van de snelweg om hem niet te horen. Camping Sainte Claire hebben we gekozen, voor de camping is ook een camperveld maar de camping vinden we gezelliger. We boeken 2 dagen maar blijven uiteindelijk 4 dagen. Mooie nette camping, op loopafstand 500mtr een grote L'Eclerc super en een woonboulevard, wat wil een vrouw nog meer. Voor de camping ligt een oude spoorlijn welke geasfalteerd is tot fietspad, links Dieppe 38km en rechts 18km Forges les Eaux.

Zondag 02 juli, tijd voor de afsluiting in Nederland, Retranchement camping de Zwinhoeve wordt het. We hebben even gereserveerd want veel is er niet meer vrij. CP plaats 319 ligt aan een doorgaande weg die op de park plattegrond niet staat vermeld, na een nachtje hebben we daar genoeg van en zien op een ander cp veld nog 2 lege plaatsen. Op 201 staan we een stuk rustiger, voor €34,- per nacht wil je wel wat rust toch. Cadzand-bad en Sluis worden bezocht en op woensdag komen zus en zwager op visite om een dagje te gaan fietsen in de omgeving. We sluiten af met zeebaars in Retranchement.

Donderdag 6 juli, de vakantie zit er bijna op, we rijden via de Westerscheldetunnel weer op huis aan.

2017

1april, de camper uit de stalling gehaald, stof(beetje) eraf gespoeld en lekker gelucht en alles gecontroleerd op werking. We zijn klaar voor een nieuw camper seizoen.

10april, we zijn met de camper op de weegbrug geweest (€5,-) 3390kg incl. 2 personen, alleen de fietsen, kleding en proviand moet er nog in. Gaat dus lukken om rond de 3500kg (grapje) te blijven.

15april, Paasweekend in Bladel op camping de Achterste Hoef, we blijven hier 3 dagen staan en hebben wonderbaarlijk goed weer. Een hele nacht regen en de overige dagen heerlijk zon.  Een mooie wandel en fiets omgeving over mooie bospaden en rustige landweggetjes. De camping heeft super schoon sanitair en grote plaatsen voor iedereen, wel erg prijzig (€31,-) in het voorseizoen per nacht en er komt regelmatig een stijgend/landend vliegtuig over van Airport-Eindhoven.

Wim en Coby hebben intussen in Oude Pekela hun nieuwe Laika Ecovip 409 opgehaald en komen deze trots op de camping laten zien. Op dinsdag 18 april rijden we samen weer op huis aan ri-Zeeland.

Mei 2017.

Zaterdag 6 mei 2017, vandaag vertrekken we om 09.00uur naar Marken via Steenbergen, Rotterdam, Den Haag, Leiden, Amsterdam, Marken 188km  2.15uur. We parkeren op de toegangsparking en gaan te voet via de Beatrixbrug Marken bekijken. Rond 13.30uur uur vertrekken we hier weer na de lunch genuttigd te hebben aan de haven in Marken.

Na Marken gaan we naar de overnachting Camperplaats in Volendam. Hier vandaan kun je gemakkelijk te voet naar “de Dijk” in Volendam wandelen. De zon schijnt dan wel uitbundig maar de wind is erg koud. Na het rondje “Dijk” zitten we nog lekker bij de camper uit de wind in de zon. We  volgen what’s app op de voet want de jongens thuis spelen voor het kampioenschap, helaas verliezen ze en moeten ze volgende week nogmaals aan de bak.

Marinapark Volendam

Op tijd uit de veren (grapje) we gaan naar Enkhuizen 21km het Zuiderzee openluchtmuseum bezoeken. Met uw BankGiro Loterij VIP-KAART heeft u gratis toegang tot dit museum.

Naast het openluchtmuseum ligt:

Camping Enkhuizer Zand is prachtig gelegen aan het IJsselmeer. Deze familiecamping beschikt over 320 seizoen- en toeristische plaatsen en een camperveld.

Het kampeerterrein bestaat uit grasland en verharde rijstrook. Alle toerplaatsen hebben een elektrische aansluiting (6 Amp.= 1320 Watt).

Sanitair gebruik je op de camping.

Maandag – dinsdag 8 en 9mei,

Vandaag via de afsluitdijk naar Friesland, we gaan naar Molkwerum CP “t Seleantsje. Ligt achter de dijk aan het IJsselmeer, verharde plaatsen, sanitair kun je op naast gelegen camping gebruiken.

Op de afsluitdijk gebruiken we de lunch, broodje spelt gezond. Bij de CP is het behoorlijk winderig maar de zon schijnt ook lekker dus naast de camper zitten we prima.

Morgen gaat de wind liggen zodat we kunnen gaan fietsen naar Hindeloopen enz.

Dinsdag, we fietsen naar Hindeloopen, een pittoresk dorpje aan het IJsselmeer. Mooie oude straatjes en een grote jachthaven. We fietsen door grote graspolders en over boerenerven naar Koudum.

Woensdag/zaterdag 10-13 mei,

Het Friese Appelscha is een populaire vakantiebestemming in eigen land. Dat is voor een groot deel te danken aan de prachtige en diverse natuur.

Camping Alkenhaer, een camping met daarop een camperplaats voor 6 campers.  Mooie verharde plaats om op te staan en een mooi gazon om op te zitten. Sanitair op 50mtr evenals  het camper sanistation, alles tiptop ok.

We hebben weer uitstekend weer en kunnen heerlijk fietsen en de nodige boodschappen doen. We pakken een terrasje in Diever voor thee en koffie en genieten op de cp nog lekker van de zon.  Op vrijdag komen er nog 2 campers en staan er alleen nog Knaus campers. Een stel is vandaag 45jaar getrouwd en we worden binnen 5 minuten op koffie met gebak getrakteerd.

Zaterdag 13mei.

We hebben ons oog laten vallen op cp de Wilthzang in Ruinen, mooi aan de rand van een bosrijk gebied gelegen, sanitair op de camping, cp station op de cp. Prima plaats voor fiets en wandeltochten, wat een mooie plaatsjes liggen hier rondom. En Ruinen zelf bied ook volop winkels en vertier. Onze jongens voetballen vandaag voor de laatste kans op het kampioenschap, het gaat vanaf de eerste minuut al mis en uiteindelijk verliezen we met 5 tegen 0. Helaas geen kampioen maar wel een fantastisch seizoen gespeeld en vanaf de winterstop koploper geweest.

Dinsdag 16mei, Emmen , Verlengde Herendijk (ingang)  Camperplaats Achter op Erica, 7887TX  Erica. Hier blijven we tot en met 19 mei staan. Onze dochter met haar gezin zitten op park Sandur op 600mtr. van de CP. Dit is meteen ook de enige reden waarom we hier blijven staan, op de cp is geen sanitair dus de douche gebruiken we op Sandur waar tevens een grote supermarkt is en visvijvers. CP ligt pal naast een drukke rotonde en op gehoorafstand van de snelweg naar en van Duitsland

Zaterdag 20mei gaan we naar camping De Haeghehorst op bezoek bij Adri en Corrie die zitten in een bungalow 500mtr verderop.

Een heel mooie camping waar je met de camper overal kunt staan, schoon en ruim sanitair gebouw en cp-station.

Donderdag 12 oktober, we hebben nog 5 vrije dagen en gaan deze doorbrengen op camping De Haeghehorst. Het is ons daar goed bevallen in mei vandaar deze keuze.

Voor de tijd van het jaar geeft men uitzonderlijk goed weer op voor de komende vijf dagen. Zonder stop rijden we in een ruk door naar Ermelo en arriveren daar rond 12uur. We zoeken een mooie zonnige plaats, halen de fietsen van de camper en gaan eerst Ermelo verkennen en een boodschap doen.

Het voorspelde mooie weer komt inderdaad en we hebben 5 prachtige dagen waarop we heel veel fiets tochten gemaakt hebben door de prachtige omgeving.

Maak jouw eigen website met JouwWeb