01-04-2022 Eck en Wiel

Minicamping  het Wielseveld

Goed verzorgde minicamping (25plaatsen) op 10minuten fietsen van de Utrechtse heuvelrug. En met het pontje naar Amerongen voor een kijkje in kasteel Amerongen en het tabaksmuseum is een dagje waard. Het weekend had mooi weer en we hebben nog lekker gefietst en op de terugweg pannenkoek gegeten op het eiland van Maurik. Na het weekend was het regen en nog meer regen en we hebben onze week niet afgemaakt. We gaan nog wel eens terug als de weersverwachting beter is want de camping is prima, rust, schoon, aardige beheerders, bibliotheek, supermarkten 5minuten fietsen.

Het Wielseveld.

18-04-2022 Lelystad

Minicamping t'Oppertje, Uilenweg 11

Direct gelegen aan de Oostvaardersplassen, de 1ste fietsrit zagen we hoog in de lucht een koppel zeearenden zwevend op de luchtstroom. Dit koppel heeft een nest midden in het gebied en is vanaf de fietspaden onzichtbaar. En ook de wandelroutes in de buurt van het nest zijn afgesloten.

Dinsdag, we gaan de route rondom de plassen fietsen. Het eerste stuk van 12km is een lange rechte dijk, met rechts het Markermeer en links de Oostvaardersplassen. We gaan hierna het gebied echt een stukje in naar het bezoekerscentrum en doen daar gelijk de lunch. In het centrum op de 1ste en 2de verdieping zijn uitzichtpunten en zijn diverse verrekijkers aanwezig.

Het vervolg van de rit van Almere naar Lelystad gaat door bos over verharde fietspaden en langs waterplassen.

Woensdag, vandaag fietsen we naar het info centrum aan de Lelystad zijde. Daar gaan we een wandelroute doen, er is keuze uit 5 routes. Mooie natuur, Konik paarden, lekker zonnetje, we vermaken ons prima. Terug bij het info centrum nemen we nog een versnapering op het terras met uitzicht over de plassen.

Donderdag, tijd voor Batavia stad outlet en de haven. Tis winderig op de heenweg maar al snel zijn we in de bebouwde kom van Lelystad. Het VOC schip ligt in de volle zon te stralen, wat een mooi schip is dit. We zijn intussen het kunstwerk van de hurkende man ook al gepasseerd op de dijk, het staat stil maar lijkt je toch te volgen. We gaan beetje shoppen in Batavia outlet en daarna gaan we de 3 masters spotten in de haven.

Vrijdag, vandaag gaan we weer wandelen vanuit het info centrum, halverwege moeten we de route wijzigen want de Konik paarden staan voor het poortje. Op het bord naast het poortje staat bewaar 25mtr afstand, niet aaien en voederen omdat ze dan vervelend gedrag gaan vertonen. Maar de alternatieve route was ook leuk.

Zaterdag 23-04 we gaan weer naar huis voor het maken van nieuwe plannen.

Dinsdag 17-05 Beesel.

Minicamping en camperplaats t'Eyveld, landelijk gelegen cp. We treffen het met het weer en na aankomst zitten we al spoedig op onze nieuwe e-bikes. Langs de Maas, met de pontjes over de Maas, bos, zandweggetjes, landweggetjes, oneindig mooie fietsroutes hier. We waren hier 3 nachten met Wim en Coby en weer een gezellige boel.

Vlakbij Roermond dus outlet centrum ook een bezoek gebracht.

De cp heeft 20 ruime plaatsen, niet veel maar wel schoon sanitair en ja de meeste camperaars zijn zelfvoorzienend toch.

Witteveen (Orvelte) 06-06-2022

Orvelterblok, op loopafstand van het historische Orvelte en schuin tegenover een Landal park waar je elke dag verse broodjes en boodschappen kunt halen.

Het camperpark landelijk gelegen heeft ruime plaatsen en een prima sanitair gebouw, pas nieuw allemaal. Aardige eigenaar die de cp netjes bijhoud. In verband met de weersomstandigheden hebben we van de omgeving niet veel gezien en alleen in de buurt gewandeld.

Holten / Buurtschap Espelo / Nieuw Heeten 08-06-2022

Sploder Stea, mooie ruime cp bij boerderij, vriendelijke ontvangst en je kunt zelf een plaats zoeken. Er staat een prima sanitair gebouw ook voor rolstoelers, en een ruim informatieruimte waar ook een paar streek producten verkocht worden. De Sallandse heuvelrug en Holterberg moet natuurlijk ook genoemd worden zowel om te fietsen als voor wandeltochten. Bij de ingang van de cp staat een knooppunt bordje voor mooie fietstochten. Gratis Sploder Stea wandelkaart in de inforuimte. Er is een kruiden tuintje waar geplukt kan worden. Prima CP en de omgeving is prachtig.

Doorn Het Grote Bos RCN 12-06-2022

We zijn hier al diverse keren eerder geweest maar kregen deze keer een heel ander beeld van RCN het grote bos. We hadden een voorkeursplaats geboekt, betaald en nummer bevestigd gekregen, bij aankomst kregen we zonder melding (maar we zagen het zelf) een ander plaatsnummer wat we echt niet wilden ivm schotel ontvangst. Ze hadden onze gereserveerde en bevestigde plaats net voor we aankwamen uitgegeven aan iemand die langer (wij 5, die andere 6) bleef staan dan wij?? De nieuwe plaats die we kregen bleek bij aankomst op de camperplaats bezet te zijn door degene die onze voorkeursplaats had gekregen. Die  was daar weer gaan staan omdat "zijn" plaats nog bezet was door iemand die het niet zo nauw nam met de vertrektijd, die was al 3 uur verstreken (aso). We kregen ons geld van de voorkeursplaats terug maar vinden het absoluut niet kunnen dat ze hier mee rommelen en zeker niet dat ze het afschuiven op een stagiaire want die werken onder iemands verantwoording.

Macon 05-07-2022

We gaan naar Frankrijk, i.v.m. corona zijn we daar 2 jaar niet geweest. We vertrekken al om 6uur smorgens (veel te vroeg toch)  en zijn rond half 4 in Macon.

Municipal, wat een mooie parkcamping is dat, allemaal ruime plaatsen en super schoon en ruime sanitair gebouwen. Camping wordt vooral als doorreiscamping gebruikt maar is voor lang verblijf ook prima geschikt. Prijs 27€ is voor doorreis camping aan de hoge kant want verder dan slapen kom je daar niet. Er is wel een restaurant op de camping en een kleine supermarkt.

Aubignan 06-07-2022 Le Bregoux

Camping vlakbij de Mont Ventoux, we zijn er een week geweest met temperaturen van 37gr  en hoger en zijn maar een keer weggeweest op fietsroute. Een oude spoorlijn omgebouwd tot fietspad. Onderweg in een omgebouwd station tot restaurant een frisdrankje gedaan. Het was helaas te warm om iets te ondernemen. De camping was verder prima in orde, zwembad, speeltuin, tennisbaan, 3 sanitair gebouwen en broodjes service. Keuze uit met of zonder schaduw plaatsen, supermarkt op loop/fietsafstand.

Lormes 13-07-2022

Minicamping Etang du Goulot, aan een mooi meer en groene omgeving van de Morvan. De warmte noopt ons tot rust en verder dan wandelen naar de buurtsuper komt er niet van. Nou ja, we zijn ook het meer nog rond gewandeld. De eerste avond was er een gemeentelijke vuurwerkshow op het meer bij de camping en dat was genieten. Als we zondagmorgen vertrekken blijkt juist de dichtstbijzijnde goedkope dieselpomp defect te zijn. In Avalon treffen we het wel en laten het campertje even lekker doordrinken. Camping krijgt van ons een dikke 9, dit mede door de aardige en hardwerkende eigenaren.

Liverdun 17-07-2022 La Moselle

Vandaag zondag en geen vrachtverkeer op de route, schieten lekker op. Rond 3uur zijn we op de camping die al snel volloopt, we vinden een zeldzaam mooie schaduw plek. Liverdun, een Middeleeuwse stad  met Keltische wortels. Maandag, we moeten eerst boodschappen doen, fietsen uit de garage 3km verderop een super Marche. Nog een bestelling van het thuisfront en de warme hap voor vanavond. Na de koffie maken we een fietstocht langs de Moezel, valt wat tegen want de Moezel zien we door de bebossing nauwelijks. We lunchen lekker onder de (noten) bomen en terug op de camping ploffen we neer, 37gr maakt een mens week. Vanavond pakken we weer in want morgen verhuizen we weer.

Beesel 19-07-2022 Petrushoeve

Vlakbij de Maas en Reuver ligt tegen de bosrand deze stille camping/camperplaats. De boerenschuur is volledig ingericht als toilet gebouw met veel ruime douches en was cabines.

Er staat een ruime overdekte afgesloten (s' nachts) fietsenstalling waar je ook kunt opladen. Huisdieren niet toegestaan dus je kunt zonder te kijken overal lopen. Goed ingericht camperservice station. Toegangswegen zijn onverhard en het kan dus stoffig zijn voor degenen die hun fietsen achterop de camper hebben staan. Kwestie van langzaam rijden dus.

Mooie fietsroutes langs en over de maas(pontjes). En je zit via het bos snel in Duitsland in het Brachterwald, tot 1996 was dit natuurgebied een munitieopslagplaats van de Britse strijdkrachten. Roermond met het Outletcentrum zou ik zeker niet overslaan.

De CP is door een hoge haag afgescheiden van het camping gedeelte en is nieuw aangelegd met voor eenieder de nodige privacy, water en stroompunt op elke plaats. Vanaf de camping kun je de knooppunt routes volgen.

25-07-2022 De Lutte, Sproakstee in Twente.

Kleinschalige camping net buiten de Lutte, goed onderhouden en je voelt je er welkom. Ligt in een prachtige fietsomgeving met in de buurt, Oldenzaal, Ootmarsum, Bad Bentheim enz.

We zijn hier 4 dagen geweest en elke dag een mooie fietstocht gemaakt, vlakbij ligt in het mooie natuurpark Lutterveld een gelijknamig restaurant met een grote speeltuin erbij en wandelroutes. Ootmarsum is een dorp vol met kunstgalerijen en oude panden rondom de kerk die binnen te bezichtigen is. Dorpsplein met enkele goede terrasjes waar het gezellig druk was. Naast de camping staat een vakantiehuis waar onze oudste zoon met gezin vakantie vierde, dus het was gezellig om de kleinkinderen weer even te zien.

De Lutte zelf is een kerkdorp gericht op toerisme met de nodige winkels voor de dagelijkse benodigdheden.

Rondom de Lutte zie je veel ooievaars groepen op het land.

25-08-2022 De Heen

Camping de Uitwijk, gelegen naast de jachthaven en chaletpark, beiden niet zichtbaar vanaf de camping door het parkachtig aanzicht.

Restaurant, kinderboerderij, speeltuinen, zwembad, midgetgolf en sanitair tip top in orde.

Mooie fietsomgeving met in de buurt hele mooie natuurgebieden en landbouw, als je van hengelsport houd kun je hier ook terecht want water is er ook genoeg.

We stonden hier 3 dagen om 2 van onze kleinkinderen mee te laten genieten van het camperleven, en ze hebben genoten van het zwembad, restaurant. speeltuin, midgetgolf enz. En wijzelf, we waren blij verrast met deze mooie camping op 15km van onze woonplaats.

Achter de dijk tegenover de camping een boerderijwinkel waar ook vers brood verkrijgbaar was en ruime sortering verse groenten en fruit.

06-09-2022 Epe, de Jagerstee.

We landen hier alweer voor de 4de keer op deze zeer bosrijke ruime rustige camping met camperplaats. De CP ligt direct naast de ingang waar ook de "waste" containers staan, sanitair is niet echt dichtbij en is aardig op leeftijd. Het restaurant viel deze keer helaas wat tegen, de zalm niet gaar en veeeel te zout. Omgeving is fantastisch als je fietser of wandelaar bent. In Epe is een klein winkelcentrum met alles wat je nodig kan hebben. De volgende keer kiezen we weer voor een plaats op een van de mooie campingvelden.

04-10-2022 de Lutte, Erve Velpen.

Oktober, het beloofd nog een weekje mooi weer te worden en we trekken er samen met Wim en Coby op uit naar de Lutte.

De CP is bij aankomst bezet door 1 camper dus de plaats keuze is reuze. We staan al snel gereed en maken ons gereed voor de 1ste fietstocht, van de cp af fiets je zo het Lutterzand natuurgebied in. De komende dagen zien we veel van de omgeving o.a. recreatie gebied t'Hulsbeek in Oldenzaal en ook nog Bad Bentheim met het mooie kasteel in Duitsland.

Zaterdag 8okt gaan we weer huiswaarts, dit was misschien (ja dus) wel het laatste ritje voor 2022.

Bad Bentheim.

Mooi wakker worden in de Morvan Frankrijk.

Coby en Wim rondje met een pontje in Limburg.

De Heen.

Lunch onderweg.

Beesel

Maak jouw eigen website met JouwWeb